Mini brow tutorial

Jag tänkte förklara för er hur jag gör mina bryn. Så detta blir ett litet "steg för steg" inlägg för er som vill ha lite tips. Först vill jag förklara att det finns tusentals sätt att göra sina bryn, detta är hur jag gör mina IBLAND.
Brukar variera rätt mycket med hur jag gör med mina bryn!
 
Det finns en tanke om varför jag visar bryn först, det är för att det är det jag brukar börja med när jag sminkar mig. Eftersom brynen ramar in hela ansiktet tycker jag det är bra att börja med brynen och därefter ögonen.
Till dessa brynen har jag använt MACs veluxe brow liner i färgen taupe, samt ett browgel med svart färg i från dollarstore.
Steg 1
Jag börjar alltid med att markera undersidan av mitt bryn, denna linjen drar jag till upphöjningen i mitt bryn.
 Steg 2
Nu markerar jag översidan av mitt bryn, och på samma sätt som innan och avslutar vid min upphöjning och möter linjen från undersidan.
 Steg 3
När jag fått formen på denna halvan av brynet som jag vill ha, då börjar jag fylla i från bryn-upphöjningen till början av mitt bryn. Men jag fyller inte i hela vägen till början, för att jag vill senare få en tonad effekt från början av mitt bryn.
Steg 4
Nu börjar jag använda en brynborste för att sudda ut och tona färgen så att det ska ge en naturligare effekt.
 Steg 5
När jag tonat som jag vill gör jag ett bryn slut. Jag tonar även ihop brynet så bryn-slutet inte bara ser ut som ett streck. Det är fint om slutet av brynet är lite mörkare än början av brynet.
Steg 6
 Nu tar jag mitt bryn-gel. Detta används för att hålla håren på plats så dom inte sticker iväg åt alla håll och kanter. Det är även lite svart färg i denna bryn-gelen, så jag tar mer vid slutet av brynet än i början.
Resultatet!!
Efter att ha "städat" lite runt brynet ser det nu ut såhär. Dessa brynen ser mycket bättre ut med ett fullt sminkat ansikte. Så detta är alltså inte hur jag hade gjort mina bryn om jag inte ska sminka hela ansiktet.
 
 

Kommentera här: