No makeup - makeup

Steg för steg hur jag brukar göra "no makeup" makeup. Det vill säga hur jag sminkar mig väldigt naturligt, utan en massa färg och ögonskugga. När man bara förstärker lite drag och slänger på sig lite lätt mascara, perfekt till vardags! 

Produkter:
BareMinerals Get Started Complexion Kit - Light.
Kryolan Concealer Circle No.3.
Anastasia Dip Brow Pomade - Ebony.
Isadora Build-Up Mascara Extra Volume.


Jag börjar med att lägga primer jämnt i hela ansiktet.
Sedan korrigerar jag mina mörka ringar/röda märken i ansiktet med min concealer.
Därefter använder jag en väldigt lätt puder-foundation från BareMinerals kitet, jag använder den matta i hela ansiktet.
Jag fortsätter med bronzern från BareMinerals kitet för att markera mina kindben.
När kindbenen är markerade börjar jag att highlighta med den ljusaste färgen i kitet.

Dags att göra min bryn. Är fortfarande inte van vid denna produkt ( Anastasia dipbrow promade ). Kommer ett inlägg om vad jag tycker om den någon gång i framtiden. 
Sist lägger jag mascara för att se lite mindre nyvaken ut!

Här är resultatet!
 

Kommentera här: